Wspólne podróże

Czechy

Český Krumlov

Palcem na dół czeskiej mapy

Trafiliśmy tu przypadkiem, miały być południowe Czechy gdzieś, na chybił trafil palcem w mapę - Český Krumlov.  Byliśmy tam już dwa razy i nie wyobrażam sobie by nie odwiedzać go jeszcze. Niewielkie miasteczko z górującym nad nim potężnym zamkiem na skale. Miasto usadowiło się w meandrach Wełtawy, stąd niebywale splątane uliczki i tajemnicze zakamarki.

Tędy idzie się do parku, pod nadpowietrznym korytarzykiem, który służył Xsięciu Panu do przejścia między zamkiem a rokokowym teatrem. Do obejrzenia muzeum teatralne na zamku - warto - śliczne stare dekoracje.

W Czeskim Krumlowie

A tu i sam park przyprószony śniegiem, cichy. Dalej góry, jednak nie raj dla narciarzy, mimo obfitości śniegu w mieście spotkałem 1 narciarza i 3 rowerzystów, wyciągnij wnioski. Najwyższa góra w okolicy Kled (ok.1000m) posiada wyciągi.

A jeśli chodzi o dojazd, to robię tak: z Warszawy są dwa pociągi, jeden to express, a drugi (tego używam) pośpieszny, ma dwie zalety jest tańszy i ma całe puste przedziały więc zawsze dobrze się wyśpię :-) We Wrocławiu uważaj, bo stoi tam długo co wykorzystuje banda złodziei, przebiegają przez pociąg i czyszczą z walizek, kto za mocno śpi. Bilet kupuję do granicy, to jest do Międzylesia. Za granicą Lichkov u czeskiego konduktora. Daje to dwa pożytki: nie płaci się za przekroczenie granicy (coś takiego jest wliczane w bilet) w Czechach kolej tańsza, nawet z opłatą u konduktora. W trasie powrotnej podobnie, do granicy czeskiej, a potem na dworcu w Międzylesiu (długo stoi). W Pradze na dworcu szybko do kasy po bilet na pośpieszny do Czeskich. Budziejowic (pociąg do Linzu). W Budziejowicach szukasz pociągu do Volar który zawiezie cię do Krumlowa, ciekawostką jest że z tego samego peronu i toru! odjeżdża pociąg do Pilzna, (stoją tyłem do siebie), ja się pomyliłem i wyskakiwałem gdy pociąg już ruszał, a wcale nie byłem pewien czy dobrze robię, i czy dobrze zrozumiałem Czechów. Wypadłem na peron z walizami, patrzyłem na tył oddalającego się pociągu i zastanawiałem się czy udało mi się nie zostać wywieziony w siną dal czy właśnie strąciłem możliwość dojazdu.

Krumlov mimo zalewu niemieckich i austryjackich turystów (15km do Austrii), to 100 malowniczych zakątków, z innego czasu. Miałem cały czas wrażenie, że za rogu czy za tych drzwi wyjdzie ktoś w stroju z XIX w i ja poczuję się głupio i nie na miejscu.

Zatrzymawszy się w Krumlovie robiliśmy wycieczki do Czeskich Budejovic - to słyszeli wszyscy. Do Rozemberku - jeszcze potężniejszy zamek, można tam wsiąść w kajak i wrócić nim do Krumlova (to w planie na następny raz. Wycieczka do Prachatic - koleją górską kursują pomiędzy Budejowicami a Volarami przez Krumlov (atrakcja sama dla siebie), w Prachaticach przez starą bramę wchodzi się na rynek, otoczony kamienicami z pięknymi dekoracjami sgraffitowymi.

Nocowaliśmy w pensjonatach "Rosa" i "Nika", jeśli chcesz najtaniej pytaj o "U Vodnika"-Po Vode 55, 381 01 Český Krumlov; Tel.: +420-337-5675, lub "U Rybaka" Czeski Krumlov ma najwięcej stron internetowych ze wszystkich miast czeskich - nie będziesz miał trudności ze znalezieniem dalszych informacji.

Cheb

Widok z okna "U Katu", ale kat miły, tanio pokój z kuchnią i knajpa na dole. A otoczenie jak widać piękne. Przedtem noc spędziliśmy w hotelu "Slavian" troszkę jednak był zaniedbany.

Rynek w Chebie, mimo wczesnego wieczoru już pusto, Czechy odradzam śpiochom tu się chodzi wcześnie spać i wstaje z kurami.