Wspólne podróże

Europa - relacja z podróży

Polska - Czechy

kościólek w Cieszynie targ w cieszynie volkswagen bus Cieszyn

Krajami które zwiedzaliśmy podczas tej podróży były:

Podróż bez rezerwacji

Wyruszyliśmy w taka podróż, no jednak małe elementy planu się pojawiły. Warunki były 2 mamy czas około tygodnia no i ochotę dotrzeć do Paryża. Nie było jednak w planach, żadnych innych konkretnych miejsc, żadnych zarezerwowanych hoteli, nie było nawet ustalonej listy krajów przez które mieliśmy jechać.

Czechy kopuła kościoła Czechy barokowa kolumna Czechy fontanna Ołomuniec Czechy gotycka katedra

Czechy - Ołomuniec

Gdy wsiedliśmy do samochodu, to jednak najlogiczniejszy wydał się kierunek na południe, tam gdzie ciepłej, bo tu już październik i jesień. Pędzimy, pędzimy i 1 przystanek w Cieszynie (polskim) i wcale nie Czeskim, pól godzinny spacer wśród starych kamieniczek. I pierwsza granica, stoją jeszcze budki, ale nikt nie zatrzymuje. Po drodze kusi nas by zobaczyć Ołomuniec. Rozległa Starówka z mnóstwem fontann. Ruch jest niewielki ani samochodów ani ludzi nie za wiele, za to zabytkowych domów i kościołów bez liku, chodzi się więc niezwykle przyjemnie. Największe wrażenie zrobiła na nas gotycka katedra św Wacław wraz z zabudowaniami klasztornymi i murami, takie na chwilę, przeniesienie się w inne czasy.

zamek nocą kaplica na górze zamek w Mikulowie koń z fontanny

Czechy - Mikulow

Gdy mijaliśmy Brno, już zrobiło się ciemno, postanowiliśmy by noc spędzić w Mikulowie. Mimo mroku miasteczko objawia swoją urodę, chodzimy uliczkami i szukamy gdzie się można zatrzymać, z tym nie ma kłopotu tu co drugi dom to hotelik lub pensjonat. Mimo wieczornej pory dużo spacerujących turystów, my wśród nich, a głosy polskie bardzo częste. Miasteczko wielkie zabytkami i urokiem, lecz fizycznie niewielkie, szkoda go by było pominąć.